Mieć odwagę służyć - Cheryl Bachelder - recenzja

Autorka, szefowej jednej z dużych sieci restauracji amerykańskich, przedstawia pełne emocji rozważania o osiąganiu lepszych rezultatów zarządzaniu i rozwoju firmy dzięki służeniu innym. Co chwilę podkreśla konieczność usunięcia siebie z pierwszego planu i bycia pokornym, potrzebę słuchania drugiego człowieka i uczynienia partnera z szarego pracownika, znaczenie odwagi przy określaniu celu i wiele innych wzniosłych myśli. Słowa „usunąć się” i „służyć” pojawiają się dosłownie co kilka linijek.

Autorka pisze o dyskusjach na temat reorganizacji firmy i sporach o projekty lub nowinki techniczne itp. Kiedy jednak wymaże się te wyrazy lub inne piękne, ale bardzo ogólne wypowiedzenia i szuka się konkretnych wskazówek (np. w jakich sytuacjach i jak często szef powinien słuchać swoich podwładnych i ulegać ich sugestiom czy oczekiwaniom albo z czego konkretnie sam rezygnuje, zwłaszcza: czy taki „służebny” przywódca zgodzi się pracować za średnią krajową, zamiast np. za 20000 USD miesięcznie, by jego pracownicy nie stracili zapału do pracy w służeniu innym?), okazuje się, że praktycznie nie ma ich..

W sumie: kolejna książka o sprawach i ze wskazówkami oczywistymi dla każdego rozsądnego, myślącego i uczciwego kierownika, dyrektora, prezesa, zarządcy czy też innego pracownika. 



ZJ



Książka wydana przez Wydawnictwo Studio Emka


Komentarze